שלום לחברי קהילת WaterEdge.IL 

מקווים ששלומכם טוב, ושההקלות בסגר מאפשרות לכם לחזור לשיגרה. לפני שלושה שבועות השקנו את פעילות הקהילה באירוע חגיגי רב משתתפים מתעשיית המים הישראלית. תודה רבה לכם על האמונה בהצלחת פעילות הקהילה ועל התרחבות מעגל השותפים מדי יום. כפי שאמרנו, מדי חודש (ובאופן שוטף בקבוצות הפייסבוק והלינקדאין) נשתף אתכם באירועי הקהילה כמו גם בהזדמנויות, אירועים וקולות קוראים מכל העולם, אז הנה מתחילים...

 

 

אירוע מקצועי ראשון יוצא לדרך - על ניהול רשת מים חכמה 

רשת מים חכמה היא מגמה צומחת בעולם המים, המבטאת את היכולת לאסוף מידע מהשטח בנוגע לאיכות וזרימת המים ומצב הצנרת, ואת האפשרות לנתח מידע לקבלת החלטות תפעוליות ויצירת תחזיות. מגמה זו מביאה איתה אפשרויות רבות, כמו גם סיכונים וקשיים. במפגש נשמע ממנהל ה-Smart Water בתאגיד המים Anglian Water לגבי אסטרטגיית התאגיד בנושא, וממנכ"ל חברת הייעוץ בתחום המים Bluefield Research כיצד להערכתו מגמת רשת המים החכמה תתפתח בשנים הקרובות. לאחר מכן נפתח דיון על קידום הנושא בישראל בשיתוף לואיס בלכר מפורום סמנכ"לי הנדסה. האירוע מאורגן יחד עם פורום SWAN, הפועל לקידום ושיתוף ידע בין ארגונים בנושא רשת מים חכמה, וילווה בתמלול סימולטני. 

 

 

 

אירוע ההשקה - ההקלטה 

מי שלא הצליח להגיע לאירוע ההשקה ורוצה לשמוע על תכנית העבודה "תעשיית המים הישראלית 2030" שהובילו אלי תדהר וצוות דהלויט ועל ההמלצות והתובנות שחלקו עמנו עודד דיסטל, איתן לוי, דוד וקסמן, רוסקה ניקולאייב ורם שפינר, מוזמן לצפות בהקלטה. 

 

 

קלאסטר המים של מילווקי, The Water Council, שבין שותפיו נמנות חברות כמו Badger Meter, WELLS FARGO, AO-SMITH WATTS, MMSD מפעיל מאז שנת 2009 חממה טכנולוגית בתחום המים, ובשנים האחרונות מציע תוכניות פיילוט ותחרויות אתגר לטכנולוגיות מכל העולם.  ההרשמה להזדמנויות הבאות פתוחה:
  • תוכנית הפיילוטים - מציעה לחברות לערוך בדיקות שדה לטכנולוגיות . נותני המימון יספקו שירותי תמיכה בתהליך הפיילוט ומימון עד 75,000$. התוכנית תממן פרויקטים בנושאי: תשתיות ירוקות למי גשמים, ניטור מזהמים במי גשמים, בקרת זרימה, טכנולוגיות בתחום הצומח ועוד. ההרשמה נסגרת ב- 25.4.2021.    
  • אתגר - מציאת פתרון חדשני להפחתת אבנית, קורוזיה ועכירות בצינורות, מיכלים, שסתומים וציוד נוסף שבא במגע עם מים. המנצחים יקבלו הזדמנות להציג את הרעיון מול הספונסרים ולהתחרות על פרס מקסימלי כולל של 15,000$, הזדמנות לשיתופי פעולה במסחור הטכנולוגיה, וגישה לידע ומכשור של צוותי המו"פ של הספונסרים.  ההרשמה נסגרת ב- 9.5.2021

 

במסגרת זו, מימון של פרויקטים חדשניים בתאגידי המים המקומיים ייערך בשלבים לאורך חמש שנים. הסבב הראשון נפתח בינואר האחרון ובמסגרתו הוגשו הצעות למימון פרויקטים של עד רבע מיליון פאונד. השלב השני ייפתח ב-6 במאי וגם בו, חברות ויזמים מכל העולם מוזמנים לשתף פעולה עם תאגידי המים המקומיים ולזכות במימון של בין 1 ל-10 מיליון פאונד מהקרן לקידום חדשנות.   כדאי להיכנס, ללמוד על האתגרים של תאגידי המים השונים וליצור קשר עם רכזי האתגר בכל תאגיד.

 


שימו לב, יש עדיפות לפרויקטים בתחומי מים: חברות ישראליות הפועלות בכל תחומי הטכנולוגיה מוזמנות להגיש בקשה לקבלת מענק של קרן הודו-ישראל הפועלת במסגרת רשות החדשנות לביצוע פרוייקטי מחקר ופיתוח והתאמת מוצר יחד עם חברות הודיות. במסגרת זו ניתן לקבל מימון עד לגובה של 50% מהוצאות המו"פ המוכרות במענקים של עד 1.25 מיליון דולר לכל שותף לפרויקט.

 

ה-Water Innovation Accelerator שהוקם בשנה שעברה מצויד במנטורים בכירים בתעשיית המים ומציע לטכנולוגיות מהתחומים הבאים מסלול האצה וירטואלי: טיפול בשפכים וכלכלה מעגלית, שיקום תשתיות מים, טכנולוגיות "חכמות" ובינה מלאכותית, חסכון במים בחקלאות ושמירה על האוקיינוסים. מסלול ההאצה בן שבעת השבועות שייפתח במחצית השנייה של השנה ישקיע  100,000 דולר ב-10 חברות בשלבי גיוס A ו-B  ויספק מנטורינג, קשרים בתעשייה ותמיכה נוספת ליזמים וחוקרים מכל העולם.

 

ארגון Wetskills מזמין אתכם לשבועיים בהם תתנסו בעבודה בצוותים בינלאומיים על אתגרי מים-אנרגיה-מזון ובסיומם תציגו את עבודתכם בפני ועדה מוסמכת ובמסגרת כנס בינלאומי.
עלות למשתתף תנוע בין € 300-500 (יש אוניברסיטאות שמציעות סיוע במימון).
ההזדמנויות הפתוחות לשנת 2021: 
  • 15.8.21-27.8.21- Wetskills-Denmark- נותרו מקומות אחרונים.
  • 23.8.21-3.9.21- Wetskills-Hungary
  • 25.10.21-4.11.21- Wetskills-Netherlands
במידה ויהיו מגבלות בשל הקורונה האירוע יהיה אונליין.

 

לאחר וובינר מוצלח שנערך ב-8.3.21, בתאריך 3.5.21 יתקיים וובינר המיועד לחוקרים וחברות מים. הוובינר יעסוק בשמירה על מקורות מי שתייה וניהול בר קיימא של משאבי הטבע.   

עיקרי תוכנית Horizon:    
  • הגשת הצעה במאגדים בינלאומיים של לפחות שלושה גופים שותפים מלפחות שלוש מדינות באירופה המשתתפות בתוכנית.   
  • התוכנית פתוחה לכולם: חברות, חוקרים, גופים ציבוריים, עמותות בישראל וכל ישות משפטית ישראלית.   
  • מרבית הזדמנויות המימון מיועדות למחקר ופיתוח וחלקן לפעילות תומכות אחרות.   
  • מימון הפרויקט להצעות הזוכות הינו מענק שיכול להגיע עד 100% מעלות הפרויקט   .

 

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק