51 episodes

תמי קצין, רותי חלבני - שתי מורות לפיתוח קול בכירות, חוברות יחד לחלוק איתכם, אוהבי הקול, זמרים, מורים לפיתוח קול, שיחות מרתקות בנושאים הקשורים לקול. השיחות נוגעות באספקטים שונים של הפקות קוליות בסגנונות שירה שונים. כל מי ששר' שמלמד/ת שירה ורוצה להמשיך ללמוד ולהתפתח' אנחנו אתכם ובשבילכם.
הקוראות בקול (תמי ורותי)- חושפות גישות שונות להוראת פיתוח קול ברחבי העולם ומשתפות אתכם בטיפים וברעיונות שישדרגו
לכם את השירה וההוראה.
-----------------------------------------------
נשמח ליצירת קשר!
tamik.vocalwisdom@gmail.com
songbird0001@gmail.com
"לקבוצת פייסבוק של "הקוראות בקול

הקוראות בקול - פודקאסט בענייני קול ושיר‪ה‬ Tami Katzen

    • Arts

תמי קצין, רותי חלבני - שתי מורות לפיתוח קול בכירות, חוברות יחד לחלוק איתכם, אוהבי הקול, זמרים, מורים לפיתוח קול, שיחות מרתקות בנושאים הקשורים לקול. השיחות נוגעות באספקטים שונים של הפקות קוליות בסגנונות שירה שונים. כל מי ששר' שמלמד/ת שירה ורוצה להמשיך ללמוד ולהתפתח' אנחנו אתכם ובשבילכם.
הקוראות בקול (תמי ורותי)- חושפות גישות שונות להוראת פיתוח קול ברחבי העולם ומשתפות אתכם בטיפים וברעיונות שישדרגו
לכם את השירה וההוראה.
-----------------------------------------------
נשמח ליצירת קשר!
tamik.vocalwisdom@gmail.com
songbird0001@gmail.com
"לקבוצת פייסבוק של "הקוראות בקול

    האם הקול שאנו שומעים בתוכנו הוא הקול האמיתי שלנו/ פרק 51

    האם הקול שאנו שומעים בתוכנו הוא הקול האמיתי שלנו/ פרק 51

    מספר גדול של זמרים, שחקנים ותלמידים שואלים את עצמם:

    איך זה שעל הבמה הרגשתי מצוין, הקול שלי היה במיטבו ונהנתי לשיר, ובהאזנה להקלטה של ההופעה, פשוט נחרדתי מאיך שהוא באמת נשמע. 

    מי שלא הרגיש משהו כזה או דומה לאחר הופעה, שיצביע. 

    לכולנו יש, או היו מצבים שלא הייתה הלימה בין התחושה הפנימית של קולנו ולבין איך שהוא נשמע לנו ואולי לאחרים בהופעה  ובהקלטה. 

    זמרים ומרצים לא פעם, טוענים שהם אינם אוהבים להקשיב לעצמם בהקלטות.

    יש אפילו זמרים או שחקנים מפורסמים שמרגישים דחייה מהקול המוקלט שלהם. 

    אנחנו פוגשות את האמירות האלו אינספור פעמים בסטודיו שלנו.

    לפעמים זה אומר שתלמידים נמנעים מהקלטה של השיעור שלהם או לא מקשיבים להקלטה לאחר השיעור.

    יש כאלו שמדווחים על קושי לשמוע את עצמם בהופעה וקושי זה לא מאפיין רק זמרים או מרצים בתחילת דרכם, אלא גם מנוסים יותר.

    יצאנו לחקור את התופעה, אפיינו אותה מכיוונים שונים,

    הראנו מה הסיבות שגורמות לפער הזה של שמיעת עצמנו מבפנים ואיך שהוא מתקבל בחוץ. 

    העלינו פתרונות איך לצמצם את הפער הזה ולאפשר לאמני במה, למרצים ומורים לשפר מה שניתן לשפר ולקבל את מה שלא.

    פרק זה מלווה שלא כהרגלנו במצגת ולכן מומלץ לצפות בו דרך יוטיוב

    כמובן שתמיד אפשר רק להקשיב.

    --------------------------------------------------------------

    ניתן למצוא את הפרק גם בקבוצת 'הקוראות בקול' בפייסבוק, בעמוד יוטיוב של⁠ תמי⁠ ⁠ורותי⁠ וכן בבלוגים באתרים שלנו (מוזכרים למטה).

    לשאלות אלינו, הצעות ותגובות על הפרקים השונים:

     *תמי קצין, מורה לפיתוח קול, להוראת פיתוח הקול ולשירי מחזמר: ⁠tamik.vocalwisdom@gmail.com⁠

    מחברת הספר – ⁠לעלות אוקטבה, ארגז
    הכלים למורה לפיתוח הקול⁠

    *רותי חלבני, ייעוץ ווקאלי, זמרת, מנטורית לזמרים ולמורים לפיתוח קול

     ⁠mailto:info@rutihalvani.co.il⁠

    * ⁠לקבוצת פייסבוק של הקוראות בקול⁠

     מוזמנים להיכנס לאתרים שלנו, לקרוא על הפעילויות והבלוגים שלנו:

     *תמי קצין, בלוג-אתר, פייסבוק, יוטיוב, ⁠אינסטגרם⁠

    *רותי חלבני, ⁠אתר,  פייסבוק, יוטיוב⁠ 

    • 35 min
    באילו תחומים נוספים כדאי להשקיע כדי להיות מורים וזמרים טובים יותר/פרק 50!

    באילו תחומים נוספים כדאי להשקיע כדי להיות מורים וזמרים טובים יותר/פרק 50!

    לאחר הפוגה ארוכה חזרנו להקליט עבורכם את השיחות האהובות עלינו בנושאים הנוגעים לקול. 

    אנחנו ורבים מכם כבר חזרו ללמד וללמוד פיתוח קול, חלק חזר להופיע ואנחנו מאמינות שהנושא של השיחה היום עשוי להועיל לכם בתחום השירה וההוראה.

    לימודי קול לא מסתכמים רק בלימודי טכניקה. זמר ומורה מתעסקים במרכיבים שונים ומיוחדים, שביחד הופכים לתמונה אחת גדולה. מדובר על יריעה רחבה של כישורים, יכולות בתחומים מקבילים ומשלימים שעלינו ללמוד, אם אנחנו רוצים להיות זמרים ומורים טובים יותר.

    כל אחת מאיתנו עברה כברת דרך ארוכה במקצוע ההוראה. מנסיוננו עתיר השנים פגשנו קשת רחבה של תלמידים וזמרים שכל אחד מהם דרש מאיתנו הרבה יותר מאשר ללמד רק טכניקה. כמעט כל מה שלמדנו הוכיח את עצמו כהשקעה טובה ומוצלחת.

    בשיחה זאת העלנו נושאי השתלמות, שאנחנו רואות כחשובים ביותר לזמרים ולמורים שרוצים להתפתח ולהיות טובים יותר במה שהם עושים. התמקדנו גם באלה שלומדים באקדמיות השונות וגם באותם זמרים ומורים שאינם לומדים במסגרת מסודרת של בתי ספר גבוהים למוזיקה ולהוראת הקול שרוצים להתפתח בדרך עצמאית.

    אנחנו מזמינות אתכם כתמיד, לעקוב אחרינו בספוטיפיי וביוטיוב, לשתף את השיחות שלנו עם עוד זמרים ומורים שזה רלוונטי להם. האזנה נעימה

    ------------------------------------------------------------------------

    בשיחתנו הזכרנו שיחות שערכנו על התמודדות עם סגנונות חדשים לזמרים ומורים. מוזמנים להקשיב לפרקים בפודקאסט:
    1. האם עלינו לדעת הכל על סגנון כדי להיות מסוגלים לשיר או ללמד אותו? פרק 22
    2. איך ניתן לעבור בשירה מסגנון שירה אחד לאחר? פרק 46
    -------------------------------------------------------------------------ניתן למצוא את הפרק גם בקבוצת 'הקוראות בקול' בפייסבוק, בעמוד יוטיוב של תמי ורותי וכן בבלוגים באתרים שלנו (מוזכרים למטה).

    לשאלות אלינו, הצעות ותגובות על הפרקים השונים

     *תמי קצין, מורה לפיתוח קול, להוראת פיתוח הקול ולשירי מחזמר: tamik.vocalwisdom@gmail.com

    מחברת הספר – לעלות אוקטבה, ארגז הכלים למורה לפיתוח הקול

    *רותי חלבני, ייעוץ ווקאלי, זמרת, מנטורית לזמרים ולמורים לפיתוח קול

     mailto:info@rutihalvani.co.il

    * לקבוצת פייסבוק של הקוראות בקול

     מוזמנים להיכנס לאתרים שלנו, לקרוא על הפעילויות והבלוגים שלנו:

     *תמי קצין, בלוג-אתר, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם

    *רותי חלבני, אתר,  פייסבוק, יוטיוב 

    • 29 min
    איך לתת משוב לפני ואחרי הופעה/ הקוראות בקול/ פרק 49

    איך לתת משוב לפני ואחרי הופעה/ הקוראות בקול/ פרק 49

    חלק נכבד מיחסי מורה ותלמיד לפיתוח קול כולל בתוכו הכנה ליחסי מורה ותלמיד לפיתוח הקול כוללים הכנה להופעות, אודישנים ותחרויות, ויש מקום רב למשובים שהמורה נותן לתלמידיו בנושא זה.

    הבעיה מתעוררת כשלא יודעים להבדיל בין סוגי המשובים השונים בתזמון שסביב האירועים, ולכן משוב שהיה אמור להועיל ולקדם - עלול אפילו לקלקל ולהרוס הופעה טובה

    אמנם יש מקום למשוב קבוע לאורך כל תקופת הלימוד עם מורה, אבל בשיחה זו נתמקד בסוג מסוים של משוב שהעיתוי שלו הוא סביב מופע/אודישן וכו' - לפני (שני מועדים), מיד אחרי, כמה ימים אחרי ההופעה. 

    ---------------

    ניתן למצוא את הפרק גם בקבוצת 'הקוראות בקול' בפייסבוק, בעמוד יוטיוב של תמי ורותי וכן בבלוגים באתרים שלנו (מוזכרים למטה).

    לשאלות
    אלינו, הצעות ותגובות על הפרקים השונים

     תמי קצין, מורה
    לפיתוח קול, להוראת פיתוח הקול ולשירי מחזמר: tamik.vocalwisdom@gmail.com

    מחברת הספר – לעלות אוקטבה, ארגז הכלים למורה לפיתוח הקול

    רותי חלבני, ייעוץ ווקאלי,
    זמרת, מנטורית לזמרים ולמורים לפיתוח קול

     mailto:info@rutihalvani.co.il

     לקבוצת פייסבוק של
    הקוראות בקול

     מוזמנים להיכנס
    לאתרים שלנו, לקרוא על הפעילויות והבלוגים שלנו:

     תמי קצין, בלוג-אתר, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם

    רותי חלבני, אתר,  פייסבוק, יוטיוב 

    • 40 min
    מה היית אומרת לעצמך, המורה לפיתוח קול הצעירה שהיית/הקוראות בקול/פרק 48

    מה היית אומרת לעצמך, המורה לפיתוח קול הצעירה שהיית/הקוראות בקול/פרק 48

    אנחנו פוגשות מורים צעירים רבים שמביעים תסכול ותחושות של חוסר ביטחון בעבודה שלהם מול התלמידים.

    אנחנו מכירות את זה היטב, במיוחד בזמן שנות ההוראה הראשונות שלנו.

    רצינו שתדעו שאתם לא לבד בזה.

    אמנם רבים מספרים על ההצלחות שלהם, האהבה למקצוע והשמחה בעיסוק כאן, אבל לא כולם מדברים על הקשיים וההתמודדויות שעולות ביומיום של העבודה עצמה.

    אנחנו נחלוק אתכם סיפורים שבוודאי תזהו, דילמות וטעויות מוכרות לנו ולכם ולהציע דרכי התמודדות וגישה קצת שונות. 

    נראה לנו שיש כאן הרבה תובנות שניתן לקחת כאן וליישם בהוראה שלכם.

    -------------------


    ניתן למצוא את הפרק גם בקבוצת 'הקוראות בקול' בפייסבוק, בעמוד יוטיוב של תמי ורותי וכן בבלוגים שלנו באתר (מוזכרים למטה).

    לשאלות אלינו, הצעות ותגובות על הפרקים השונים

     תמי קצין, מורה לפיתוח קול, להוראת פיתוח הקול ולשירי מחזמר: tamik.vocalwisdom@gmail.com

    מחברת הספר – לעלות אוקטבה, ארגז הכלים למורה לפיתוח הקול

    רותי חלבני, ייעוץ ווקאלי, זמרת, מנטורית לזמרים ולמורים לפיתוח קול

     mailto:info@rutihalvani.co.il

     לקבוצת פייסבוק של הקוראות בקול

     מוזמנים להיכנס לאתרים
    שלנו, לקרוא על הפעילויות והבלוגים שלנו:

     תמי קצין, בלוג-אתר, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם

    רותי חלבני, אתר,  פייסבוק, יוטיוב 

    • 34 min
    איך ניתן לדעת אם הייתה התקדמות בשיעורי פיתוח קול/ הקוראות בקול/ פרק 47

    איך ניתן לדעת אם הייתה התקדמות בשיעורי פיתוח קול/ הקוראות בקול/ פרק 47

    איך ניתן לדעת אם הייתה התקדמות בשיעורי פיתוח קול – הקוראות בקול/פרק 47

    בכל תהליך למידה מתעוררות שאלות כמו: האם אני מתקדמת? איך בכלל ניתן להעריך התקדמות? איך נדע שהתרגול שנתנו (אם אנחנו מורים) או שקיבלנו (אם אנחנו תלמידים), אכן משרת את ההתקדמות שלנו? מה עושים כשאין התקדמות לכיוון שרצינו?

    בשיחה זאת העלינו רעיונות איך ניגשים לנושא ההתקדמות, לאלו קריטריונים על המורה או התלמיד, להתייחס בבואו להעריך התקדמות. הבחנו בין סוגים שונים של תלמידים ובין מטרות קצרות מועד למטרות לטווח ארוך ואיך אלו משפיעות על תהליכי למידה והתקדמות. 

    כמו כן, פרטנו עקרונות שעל פיהם אנחנו מודדות שיפור והתקדמות אצל תלמידנו. רשימה זאת יכולה לעזור לכל מורה ותלמיד שרוצה לבדוק אם אכן תהליך הלמידה שלהם מתקדם.

    שוחחנו גם על מקרים בהם אין התקדמות או אף יש נסיגה או תחושות כישלון, איך ניתן להשתמש בתחושות כישלון או חוסר הצלחה כדי ללמוד מהם, להסיק מהן מסקנות שיעזרו לנו לחזור למסלול, להמשיך להתפתח ולהתקדם.

    ניתן למצוא את הפרק גם בקבוצת 'הקוראות בקול' בפייסבוק, בעמוד יוטיוב של תמי ורותי וכן בבלוגים שלנו באתר (מוזכרים למטה).

    --------------

    לשאלות אלינו, הצעות ותגובות על הפרקים השונים:

     תמי קצין, מורה לפיתוח קול, להוראת פיתוח הקול ולשירי מחזמר: tamik.vocalwisdom@gmail.com

    מחברת הספר – לעלות אוקטבה, ארגז הכלים למורה לפיתוח הקול

    רותי חלבני, ייעוץ ווקאלי, זמרת, מנטורית לזמרים ולמורים לפיתוח קול  mailto:info@rutihalvani.co.il

     לקבוצת פייסבוק של הקוראות בקול

     מוזמנים להיכנס לאתרים שלנו, לקרוא על הפעילויות והבלוגים שלנו:

     תמי קצין, בלוג-אתר, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם

    רותי חלבני, אתר,  פייסבוק, יוטיוב 

    • 44 min
    איך לעבור בשירה מסגנון שירה אחד לאחר?הקוראות בקול/ פרק 46

    איך לעבור בשירה מסגנון שירה אחד לאחר?הקוראות בקול/ פרק 46

    הנושא שלנו נקרא Cross Training, אבל עדיין לא מצאנו לו הגדרה בעברית...

    שירה בסגנונות שונים היא צו השעה, העולם מתפתח ויוצר שילובים מוזיקליים בין סגנונות שונים. זמרים שרוצים להדביק את הקצב המסחרר של השינויים ולמצוא את מקומם המקצועי, להיפתח לקהלים חדשים ולהרחיב את מקורות הפרנסה שלהם, נדרשים להפקה קולית מגוונת יותר.

    לא פעם נדרשת חציית קווים כאלו שבין הסגנון השירה הקלאסית לסגנונות פופולריים ולהיפך. 

    בשיחתנו פרשנו יריעה רחבה הכוללת בתוכה סקירה של ההבדלים המהותיים הקיימים בין סגנונות שירה שונים, בחנו את המאפיינים האסתטיים והמוזיקליים של אותם סגנונות, תיארנו בקצרה את רמת ההשכלה הרשמית שכל סגנון זוכה לקבל, והצבענו על ההתאמות העיקריות שעל הזמרים והמורים לעשות כדי לעבור מסגנון אחד לאחר. 

    בשיחה אמנם ערכנו הבחנות בין הסגנונות, אך זה כמובן לא מספיק כדי לבצע אותן. כדי ליישם בפועל - יש לבצע פעולות מסוימות, כמו בכל מיומנות.

    לכן, את החלק המעשי והחוויתי הכולל הדגמות, תרגולים והתנסויות במעברי סגנון, השארנו לסדנה החדשה שאנחנו יוצאות איתה ממש בקרוב.

    אתם מוזמנים להאזין לשיחה שלנו כאן או בקבוצת הפייסבוק שלנו 'הקוראות בקול' בערוץ יוטיוב של כל אחת מאיתנו ובבלוגים שלנו (פרטים מתחת לקו).

    פרטים על הסדנה יפורסמו פה בקרוב. 

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------לשאלות אלינו, הצעות ותגובות על הפרקים השונים

     תמי קצין, מורה לפיתוח קול, להוראת פיתוח הקול ולשירי מחזמר: tamik.vocalwisdom@gmail.com

    מחברת הספר – לעלות אוקטבה, ארגז הכלים למורה לפיתוח הקול

    רותי חלבני, ייעוץ ווקאלי, זמרת, מנטורית לזמרים ולמורים לפיתוח קול  mailto:info@rutihalvani.co.il

     לקבוצת פייסבוק של הקוראות בקול

     מוזמנים להיכנס לאתרים שלנו, לקרוא על הפעילויות והבלוגים שלנו:

     תמי קצין, בלוג-אתר, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם

    רותי חלבני, אתר,  פייסבוק, יוטיוב 

    • 29 min

Top Podcasts In Arts

Fresh Air
NPR
The Moth
The Moth
Fashion People
Audacy | Puck
99% Invisible
Roman Mars
Fantasy Fangirls
Fantasy Fangirls
McCartney: A Life in Lyrics
iHeartPodcasts and Pushkin Industries